Educar la mente sin educar el corazón,  no es educar.

PROJECTES EDUCATIUS INNOVADORS

En aquesta pestanya podrem apreciar diferents projectes educatius innovadors que ajuden a que les classes siguin totalment diferents a lo convencional.

CLASSCRAFT

Classcraft es un projecte educatiu que augmenta la motivació dels estudiants a través de riscos reals i de recompenses. Ensenya una col·laboració significativa posant els estudiants en equips i fent que el seu èxit depengui de l'èxit dels altres. També ajuda a la millora de l comportament de la clase, gràcies al carácter gamificatiu que fa que l'aprenentatge sigui divertit.

Classcraft és un joc de rol educatiu, en línia i gratuït on professors i estudiants juguen plegats a l'aula. Fent servir les mecàniques tradicionals que podem trobar als jocs, els estudiants poden pujar de nivell, treballar en equips i guanyar poders que tenen conseqüències en la vida real. Actuant com una capa de gamificació sobre qualsevol currículum, el joc transforma la manera com es viu dins la classe durant un curs escolar.

D'aquesta manera, ajuda als teus Companys d'equip en tasques, i podràs guanyar punts d'experiencia que poden desbloquejar poders reals com menjar a classe, tenir dret a repetir una activitat evaluativa, etc. De la mateixa manera, aquestes actituds en forma negativa et faran caure en la batalla i patir una condemna.

https://www.classcraft.com/ca/

EL ENIGMA DE LAS 3 EFes

El enigma de las 3 EFes és un projecte educatiu on amb l'ajuda dels teus Companys, companyes, del "Oracle" (el que et guiarà en els moments més difícils) i Salutis ( el deu de la salud), podràs aconseguir els reptes i superar els obstacles per salvaguardar la teva salut, la dels teus èssers més estimats i en definitiva la salut mundial, el valor més preciat que pot tenir l'èsser humà.

Trobem un conjunt de 10 reptes que seràn els que hauràn de superar per poder aconseguir aquesta salut mundial. Aquests reptes són: 

1. Vélez Sport Center: Una empresa creada sense anims de lucre pels estudiants del IES Maqués de los Vélez de El palmar que controlaran i animaran qualsevol tipos d'aqctivitat fisic-esportiva durant els patis.

2. Professors/es per un dia: Posar en pràctica els teus coneixements sobre un escalfament general i específic.

3. El Flashmob: Una acció organitzada en la que un gran grup de persones es reuneixen de sobte en un lloc públic per realizar algo inusual i on despres es separen ràpidament.

4. Carrera solidaria.

5.Personal Trainner: seràs personal trainner per millorar la teva salud o la d'algun conegut.

6. Certamen Ingenius: curtmetratges, dances, cine mut.. Espectacle en estat pur.

7. EF Happy: Videoclip per promoure la ciutat.

8. JJOO del Marqués: participación d'uns jocs olímpics.

9. Naturaliza:  Repte on s'apren a cuidar la salud medioambientak i on s'aprendra a actuar en un accident en el medi natural.

10. Emociolandia i alguna cosa més..: Conèixer les teves emocions i expresar-les és algo fonamental per ser feliç.


PROJECTE SÚPER MARIO BROS

Per dur a terme aquest projecte ens basarem en el famós videojoc dels anys 70 de Nintendo, el qual extrapolarem a la realitat. El primer dia de classe explicarem als nostres alumnes de que va el joc i com ho treballarem durant l'any. El videojoc està protagonitzat per dos germans lampistes l'objectiu principal és salvar la Princesa Peach, que és l'única que pot salvar el Regne Xampinyó, el qual ha estat convertit en un regne de pedra pel malvat Koopa. (Aquí els farem veure als nostres alumnes que ells són els germans lampistes i han de salvar la princesa perquè salvi el regne, el qual serà el col·legi).
Per a això dividirem la classe per grups, amb els noms dels personatges del videojoc, Mario, Luigi, Toad, Yoshi. L'objectiu és recórrer tot el Regne Xampinyó, havent d'arribar al final de cada món (anomenat Dunes de sorra i Glacera Venenoso) de què està compost, superant dins el mateix els nivells que el conformen (unitats formatives). Dins de cada nivell han d'aconseguir un nombre determinat de monedes per poder passar al següent nivell. Si ho aconsegueixen rebran una targeta premi necessària per poder accedir als corresponents mons i derrotar el monstre del mateix.

https://publicacionesdidacticas.com/hemeroteca/articulo/089055/articulo-pdf


GAME OF THRONES - RECONSTRUEIX EL MUR

En aquesta gamificació veiem que no solament inclou l'Educació Física, sinó que engloba totes les assignatures. El motiu de l'escola Vedruna per fer utilizar game of thronescom a  gamificació, va ser per proporcionar a l'alumnat arguments per millorar la seva participación, estudi i motivació tant a dins com a fora de l'aula.

En aquest projecte s'haurà de treballar de forma individual i cooperativa per poder aconseguir els objectius i reptes que els guardians de la nit (professors) els hi encarreguin.

L'experiència estarà composta per mecàniques i dinàmiques comunes dels jocs, a més a més de tenir un fort component visual com será el MUR.

Pel que fa al desenvolupament, els participants aniran reben maons per poder anar construint el mur, el qual simbolitza l'assignatura. Cada maó aportarà una facilitat als participants que faran estar un passet més aprop de construir aquest mur que és l'assignatura.

Un exemple el veiem en la següent fotografía.

https://gamificationedufis.files.wordpress.com/2018/09/game-of-thrones-vedruna.pdf


Kinect & Physical Education

Aquest projecte es va posar en marxa amb l'objectiu d'incorporar la nova generació de jocs que inclouen esports, balls i diverses activitats en les que s'ha de posar en moviment, treient partit al sensor de moviment que inclou Kinect.

Utilitzant la competició com a eina educativa, el departamento d'educació física de l'escola La Devesa, va plantejar un campionat per parelles per cada trimestre. Per fer-ho es van utilizar 3 jocs compatibles amb el sensor Kinect de la consola Xbox.

- Kinect Adventures: Propicia una millora de les habilitats coordinatives i permet al alumne treballar i millorar diferents qualitats físiques bàsiques.

- Kinect Dance Central: Afavoreix la deshinibició per part de l'alumnat, millora la condició f´sica i enforteix el seu autoestima i desarrolla la seva creativitat.

- Kinect Sports: Ens brinda la possibilitat d'aconseguir una millora de la técnica esportiva dins l'aula.

https://www.xataka.com/entrevistas/kinect-como-profesor-de-educacion-fisica-vicent-gadea-profesores-innovadores

¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar